mandag 25. juni 2012

Mine symptomer



Jeg har disse symptomene: 

  • Tørr hud, veldig ømfintelig. 
  • Tørt hår, røyter mye. 
  • Tynne negler.
  • Føler meg til tider hoven i øyene, men vet ikke om det syns. 
  • Treg og langsom i bevegelser og "hjerne", føler meg fjern på en måte, kalles ofte "brain fog". 
  • Altså - problemer med å tenke og konsentrere meg.
  • Problemer med å lære - fordi jeg ikke klarer å konsentrere meg. 
  • Veldig mye sliten, føler meg totalt utmattet.
  • Deprimert.
  • Plutselig smerter i ledd/muskler.
  • Fryser veldig fort og mye i situasjoner hvor andre bare rister på hodet av meg for at jeg gjør det, kan også i perioder være alt for varm, kaldsvetter. 
  • VektTAP - gått ned over 10 kg siden oktober uten noen spesiell innsats for det.
  • Ikke mye matlyst, men kjenner sulten i magen.
  • Veldig mye svimmel, så og si hele tiden, hver gang jeg reiser meg. Har også svimet av enkelte ganger. Lav blodprosent kan være et symptom på lavt stoffskifte. Jeg har veldig lav blodprosent.
  • Jeg har også en annen type svimmelhet, plutselig uansett om jeg ligger helt rolig, sitter, står eller går. 
  • Prikking i hender veldig fort.
  • Veldig mye hes, snakker på en "kleisete" måte til tider.
  • Hjertebank.
  • Til tider tiltaksløshet
  • Skjelving - noen ganger får jeg noe som minner meg om føling.
  • Veldig mye trøtt, men sliter med å sove, føler meg aldri uthvilt.
  • Veldig urolig, engstelig og nervøs.
  • Takler ikke stress, kan bli helt satt ut av å være ved et veikryss hvor det er mye som skjer f.eks, selvom jeg går.
  • Øresus
  • Kortere lunte.
  • Dobbeltsyn, tåkesyn, kan gå på ting, klarer ikke avstandsbedømme eller reagere raskt, en av grunnene som gjør at jeg ikke har turdt å kjøre på en stund.
  • Glemsk, dårlig korttidshukommelse. 
  • Muskelverk, i det siste har jeg hatt spesielt mye forskjellige steder i høye hånd/arm. Men har også hatt plutselige smerter i muskler/ledd andre steder i kroppen, usannsynlige steder. 
Apropo glemsk - dersom jeg har glemt noe nå, så legger jeg til det senere. 

Mvh. Silje 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar